Tips voor het winnen van aanbestedingen

Aanbestedingen worden doorgaans uitgeschreven wanneer het om opdrachten met grote bedragen gaat. Overheden zijn zelfs verplicht om Europees aan te besteden vanaf bepaalde drempelwaarden (afhankelijk van het soort opdracht). Inschrijven op een aanbesteding is dan ook niet iets wat je even tussen de bedrijven door doet. Wij hebben inmiddels veel ervaring met het schrijven van…

Lees meer

Weet je wel tegen wie je het hebt?

Veel ondernemers vinden communicatie maar lastig. Ze proberen wel van alles: gaan naar netwerkbijeenkomsten, sturen weleens nieuwsbrieven, plaatsen berichten op social media. Maar het levert maar geen klanten op. Misschien herken je dit. Vraag je dan eens af: heb jij je doelgroep wel duidelijk voor ogen? ‘Iedereen’ als doelgroep is dus een fout antwoord.Niet iedereen heeft…

Lees meer

Woordenaanelkaarof los?

We plakken in het Nederlands nogal wat woorden aan elkaar. Hoe verbind je die samenstellingen (woorden waarvan alle delen ook zelfstandig gebruikt kunnen worden) met elkaar? Combinaties als tafel+kleed gaan altijd wel goed. Maar wat als het meerdere woorden zijn (lange+afstand+loper) of een samenstelling met een cijfer (1+april+grap) of een afkorting (tv+programma)? De basisregel in…

Lees meer