Nieuwe klanten aantrekken in lastige tijden

Gratis masterclass

Nieuwe klanten aantrekken kan ook in lastige tijden

De ene crisis is nog nauwelijks voorbij en de volgende dient zich alweer aan. En deze voelen we allemaal in onze portemonnee. En dat allemaal door omstandigheden waar jij en ik als ondernemer helaas weinig aan kunnen doen. Waar je wel invloed op hebt, is je omzet. Als jij meer verkoopt, is die gierende inflatie ook niet zo’n probleem.

En nieuwe klanten aantrekken, kan ook in lastige tijden. Daar ben ik zelf het bewijs van. Ik startte mijn bedrijf in 2013, ook alweer midden in een economische crisis. Maar inmiddels vier ik bijna mijn 10-jarig bestaan en heb ik aan klanten geen gebrek.

Als je meer klanten wil, moeten meer mensen weten dat je bestaat

Om nieuwe klanten aan te trekken, is het belangrijk om zichtbaar te zijn. Die klant moet tenslotte weten dat je bestaat en wat je hem te bieden hebt. Maar hoe bereik je jouw doelgroep het best? Hoe zorg je dat je van je publiek betalende klanten maakt? En hoe zorg je ervoor dat het je niet belachelijk veel tijd kost?

Op deze vragen geef ik antwoord tijdens de masterclass Nieuwe klanten aantrekken in lastige tijden. Ik laat zien welke stappen je moet doorlopen om in beeld te komen bij jouw ideale klant en hoe je van je publiek betalende klanten maakt.

In deze gratis online masterclass ontdek je de 3 stappen om meer klanten te krijgen:

  • Publiek opbouwen > Hoe word je de BN-er van jouw branche?
  • Publiek opwarmen > Hoe maak je van je publiek je fans?
  • Aanbod doen > Hoe maak je van je fans betalende klanten?

Over Marjolein

Hoe kan het makkelijker? Dat is de vraag die ik altijd voor mijn klanten probeer te beantwoorden. Je wilt groeien met je bedrijf, je hebt een doel voor ogen. En samen maken we een plan om daar te komen. Ik ben in 2013 als ondernemer gestart, nog midden in de vorige crisis. Daarom ben ik ervan overtuigd dat het altijd – ook in moeilijkere tijden – mogelijk is om nieuwe klanten aan te trekken. Als je maar zichtbaar bent. Daar help ik ondernemers bij. Communicatie is niet one-size-fits-all, dus we kijken wat bij jou en bij je klanten past, wat voor jou werkt. Welke stappen kan jij nu zetten om dichter bij je doel te komen? Geen dikke, lange-termijn communicatieplannen, maar zo eenvoudig en praktisch mogelijk. Met een als het nodig is strenge, maar liefdevolle stok achter de deur.

Linda Litjens – Rudizign

‘Als je meer klanten wilt, moeten meer mensen weten dat je bestaat.’ Dat was precies waar ik tegenaan liep toen ik…
read more

Arjan Broek – Arjan Broek Fotografie

“Ik heb een aantal keer het genoegen gehad om zowel offline als online een training bij Marjolein te mogen volgen.…
read more

Jolanda van Boheemen – Administratiekantoor Van Boheemen

“Marjolein weet altijd heel goed tot de kern door te dringen, waardoor je gaat nadenken hoe je het beter aan…
read more

CommHelpdesk_logo_DEF_LC_WIT