Meer Klanten met LinkedIn

Alles wat je moet weten om onweerstaanbaar te worden op LinkedIn

Bijna elke ondernemer heeft wel een LinkedIn-profiel. Maar gebruik je deze vooral als digitaal visitekaartje? Of levert LinkedIn je ook daadwerkelijk klanten op? In deze online training leer je hoe je LinkedIn inzet om je netwerk uit te breiden en van je volgers betalende klanten te maken.

Waarom LinkedIn?

Grote kans dat je al een LinkedIn-profiel hebt. Misschien plaats je ook weleens een bericht. Of je schrijft je suf, maar je raakt er een beetje moedeloos van, omdat je posts maar weinig reacties krijgen en je bereik nogal tegenvalt. Of je scrolt alleen af en toe door je tijdlijn, plaatst af en toe een duimpje en daar blijft het wel bij.

 

Wat als LinkedIn in plaats van een tijdslurper een efficiënt marketingmiddel voor je wordt?

 

LinkedIn heeft in Nederland 5,5 miljoen gebruikers. Dat zijn er dus een heleboel en dit aantal groeit nog steeds, afgelopen jaar zelfs nog met een half miljoen. Dit platform biedt ondernemers onwijs veel mogelijkheden. Om in beeld te komen bij potentiële klanten, te laten zien wie je bent en wat je te bieden hebt, om je netwerk uit te breiden, samenwerkingspartners te vinden, contacten te leggen met interessante mensen.

Je zou wel gek zijn als je daar geen gebruik van maakte:

  • Jij moet daar zijn waar jouw klant ook is, grote kans dat dat op LinkedIn het geval is.
  • Ook als jij (vooral) met particulieren werkt, wat denk je dat al die LinkedIn-gebruikers in hun vrije tijd zijn?
  • De wereld is een dorp, op LinkedIn heb je zo gevonden wie je zoekt. En zal je ontdekken dat er meestal geen zes, maar hooguit een of twee ‘handshakes’ zitten tussen jou en degene waar je mee in contact wil komen.
  • Visitekaartjes zijn niet meer nodig, alles wat je van je relaties moet weten, vind je hier op een plek.
  • Het is heel makkelijk om op LinkedIn een groot bereik te creëren zonder een betaald account of duur adverteren.

Niet voor niks zetten steeds meer ondernemers LinkedIn actief in om nieuwe klanten aan te trekken.

Meer Klanten met LinkedIn

In deze training ga je aan de slag met:

  • Je profiel: hoe maak je die onweerstaanbaar voor je ideale klant en hoe maak je gebruik van alle mogelijkheden die LinkedIn biedt om je profiel te optimaliseren?
  • Je netwerk uitbreiden: hoe meer volgers, hoe groter de kans dat daar jouw toekomstige klant tussen zit. Je leert hoe je razendsnel je LinkedIn-netwerk uitbreidt.
  • Contentplanning: wat plaats je elke keer weer op LinkedIn? Hoe zorg je dat je interessant wordt en blijft voor je volgers? Én dat het je niet elke keer uren tijd kost om je tijdlijn te vullen.
  • Nieuwe klanten: hoe maak je van je volgers fans en van je fans betalende klanten? Je leert kansen herkennen én verzilveren via LinkedIn.

Omzetkansen liggen ook op LinkedIn voor het grijpen, het is aan jou of je deze ook pakt.

Meer Klanten met LinkedIn is wat voor jou als je:

  • LinkedIn nu alleen nog maar als een digitale kaartenbak gebruikt
  • Op LinkedIn onweerstaanbaar wil worden voor jouw ideale klant
  • Razendsnel je online netwerk wilt uitbreiden
  • Wil leren hoe je van je volgers betalende klanten maakt

“Efficiënte training met veel praktisch uitvoerbare tips”

“Ik dacht dat ik al veel wist van LinkedIn, maar deze training heeft me nog veel meer geleerd over dit social media platform! Echt heel leerzaam!”

“Waardevolle training met voldoende mogelijkheden om je netwerk te vergroten en commercieel in te zetten”

Over mij

Ik ben Marjolein Hettinga en ik help al meer dan 10 jaar ondernemers met zichtbaar worden en het aantrekken van nieuwe klanten.

Ik ben ervan overtuigd dat het altijd – zelfs in economisch mindere tijden – mogelijk is om nieuwe klanten aan te trekken. Er is namelijk geld zat in dit land. Het is aan ons als ondernemers om ervoor te zorgen dat klanten dat ook aan ons uit willen geven.

Het ondernemen heb ik met vallen en opstaan geleerd (ondernemen zou een vak op school moeten zijn). In die tijd heb ik ontdekt dat er maar een paar dingen nodig zijn om grote stappen te maken als ondernemer:

  • Jezelf durven zijn, laten zien waar je voor staat
  • In actie komen, kansen pakken als ze voorbij komen
  • Consequent hieraan werken
  • Hulp inschakelen als je sneller vooruit wil komen

Nu deel ik deze inzichten graag met andere ondernemers, zodat zij sneller de weg naar succes en meer omzet vinden. Daarmee wordt ondernemen makkelijker en nog leuker.