Waarom LinkedIn?
Grote kans dat je al een LinkedIn-profiel hebt. Misschien plaats je ook weleens een bericht. Of je schrijft je suf, maar je raakt er een beetje moedeloos van, omdat je posts maar weinig reacties krijgen en je bereik nogal tegenvalt. Of je scrolt alleen af en toe door je tijdlijn, plaatst af en toe een duimpje en daar blijft het wel bij.
Wat als LinkedIn in plaats van een tijdslurper een efficiënt marketingmiddel voor je wordt?
LinkedIn heeft in Nederland 5,5 miljoen gebruikers. Dat zijn er dus een heleboel en dit aantal groeit nog steeds, afgelopen jaar zelfs nog met een half miljoen. Dit platform biedt ondernemers onwijs veel mogelijkheden. Om in beeld te komen bij potentiële klanten, te laten zien wie je bent en wat je te bieden hebt, om je netwerk uit te breiden, samenwerkingspartners te vinden, contacten te leggen met interessante mensen.
Je zou wel gek zijn als je daar geen gebruik van maakte:
- Jij moet daar zijn waar jouw klant ook is, grote kans dat dat op LinkedIn het geval is.
- Ook als jij (vooral) met particulieren werkt, wat denk je dat al die LinkedIn-gebruikers in hun vrije tijd zijn?
- De wereld is een dorp, op LinkedIn heb je zo gevonden wie je zoekt. En zal je ontdekken dat er meestal geen zes, maar hooguit een of twee ‘handshakes’ zitten tussen jou en degene waar je mee in contact wil komen.
- Visitekaartjes zijn niet meer nodig, alles wat je van je relaties moet weten, vind je hier op een plek.
- Het is heel makkelijk om op LinkedIn een groot bereik te creëren zonder een betaald account of duur adverteren.
Niet voor niks zetten steeds meer ondernemers LinkedIn actief in om nieuwe klanten aan te trekken.