Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. Althans, zo gaat het spreekwoord.
Maar weet je hoe je het beste fruitvliegjes vangt? Met een bakje water met daarin een beetje afwasmiddel en… azijn! Echt waar, ik heb het uitgeprobeerd. Dat vind ik een van de weinige nadelen van dat warme weer van de afgelopen tijd: die kleine rotbeestjes die in en rond mijn vuilnisbak zwermen.
Als je dus vliegen gaat vangen, is het belangrijk om te weten wélke vliegen je wilt aantrekken. En wat zij het lekkerst vinden: honing of toch liever azijn?
En zo is het ook met klanten. Je moet eerst bepalen wie je wilt aantrekken, dus wie jouw ideale klant is. En dan ga je kijken wat zij het ‘lekkerst’ vinden. Wat houdt hen bezig? Waar komen ze hun bed voor uit. Met welk lekker hapje lok je ze?
Kijk eens kritisch naar je social media.
Schotel je jouw volgers precies voor waar ze naar op zoek waren? Of probeer je honing te verkopen aan fruitvliegjes?
Misschien heb je überhaupt nooit nagedacht wat zij het liefste van jou willen? Omdat jij wel weet wat het beste voor ze is.
Of is jouw social media nog een groot leeg bord waar al weken niks op ligt, omdat je geen idee hebt wat je jouw volgers kan opdienen? Of omdat je denkt dat dat veel teveel tijd kost. Of omdat je bang bent voor commentaar? ‘Dat lust ik niet!!’, net nadat je zolang in de keuken hebt gestaan, daar zit je natuurlijk niet op te wachten.
Wat de reden ook is, ik kan je daarbij helpen. In mijn online masterclass Super Simpel Op Social Media ga ik je laten zien dat social media ook makkelijker kan. Ook al heb je maar een uurtje per week over. En dat het daardoor ook leuker kan worden. Na afloop heb je sowieso alvast je social media planning voor de eerste week klaar. Klik hier om je aan te melden