16 Jaar geleden kocht ik een huis , terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet van plan was. Een huis is natuurlijk ook niet iets wat je doorgaans als impulsaankoop doet. Maar dat ging zo.
Mijn vader was als bouwkundig adviseur gevraagd om te helpen met de verkoop van een huis. Een huis in een mooie straat aan een singel, dat wel, maar daar was ook eigenlijk alles mee gezegd. Het was oud, vervallen, een beetje viezig en er was al 30 jaar niks aangedaan. En mijn vader dacht: ‘Dit is wel wat voor mijn dochter’…
Ik woonde in een hele fijne bovenwoning in de binnenstad en had geen enkele behoefte aan een koophuis. Of ‘een blok aan mijn been’, zoals ik dat zag. Ik wilde nog lange, verre reizen maken! Dus toen mijn vader belde om te vertellen dat hij een koopwoning voor me had gevonden, zei ik ‘Nee, bedankt’. Of ik het niet toch even wilde zien, want mooie locatie, goede investering, betere buurt enzo. Dus – vooral om hem een plezier te doen – ben ik toch maar gaan kijken.
Zoals hiervoor beschreven, was het oud, vervallen en viezig, maar daar kon ik als dochter van een aannemer wel doorheen kijken. Waar mijn oog gelijk op viel, waren de prachtige ornamenten plafonds in de voor- en achterkamer. En vervolgens de erker die uitkeek over het water en de rest van de straat. Daar zag ik mezelf wel zitten in het zonnetje. Ook het argument ‘investering’ werd nog een keer opgeworpen. Aangezien het nogal een bouwval was, was-ie ook niet zo duur. En had ik alle ruimte om er iets moois van te maken. En uiteindelijk is een huis ook maar een ding, wat je weer kan verkopen. Dus als het ooit met mijn reisplannen in de knoei kwam, dan was dat altijd nog een optie.
Dus terwijl veel van mijn leeftijdsgenoten uren, dagen, weken op Funda zaten en de ene bezichtiging na de andere afliepen, had ik in twee weken een huis gekocht, terwijl ik er niet eens naar op zoek was. Zo gaan die dingen soms.
En zo werkt het ook met klanten aantrekken. Sommigen zijn al heel lang op zoek naar je, maar hebben je gewoon nog niet gevonden. En anderen lopen toevallig tegen je aan en ontdekken dat jij de oplossing bent waar ze nog niet eens bewust naar op zoek waren. In beide gevallen kan je dit natuurlijk aan het toeval overlaten, maar dat schiet niet heel erg op. Je kan er beter voor zorgen dat jij dáár bent waar jouw toekomstige klant ook is. Zodat die jou al kent op het moment dat-ie eraan toe is om jou in te schakelen.
Wil je ontdekken waar je moet zijn en hoe je bij je ideale klant in beeld komt, nog voordat hij naar je op zoek is? Doe dan mee met mijn gratis masterclass Hoe kom ik in beeld bij mijn ideale klant? die ik binnenkort weer geef.
Klik hier om je aan te melden >>