Dit hoor ik de laatste tijd van veel ondernemers met een zakelijke Facebookpagina. Facebook heeft namelijk iets nieuws bedacht voor het inplannen van je berichten. Niet meer via het pijltje onder een bericht, maar via Publicatietools. Je krijgt dan deze melding te zien:

Goed nieuws: je kunt je Facebookberichten dus nog steeds inplannen. Je plant je berichten vooruit en je berichten worden gepubliceerd op momenten dat jij bijvoorbeeld lekker op het terras zit. Alleen de manier waarop is, zoals gezegd, net even anders dan voorheen.
Via Bericht maken op je tijdlijn kan je nog wel:
1. je bericht direct publiceren
2. een datum in het verleden aangeven
3. je bericht als concept opslaan
Via concept opslaan kun je trouwens ook je bericht inplannen. Maar dit blijft ook een extra handeling. Je kunt dus het beste je bericht inplannen door het volgende te doen:
1. Selecteer vanuit het menu Publicatietools

Selecteer + Maken

En voilà, je bent weer terug op bekend terrein en je kunt je bericht maken, inplannen, tijdstip selecteren en delen zoals je gewend bent.

Zoals altijd worden wijzigingen gefaseerd ingevoerd, dus het kan zijn dat jij nog gewoon op de oude manier berichten in kan plannen, maar nu ben je alvast voorbereid.
Vind je het trouwens af en toe lastig om inspiratie te vinden voor op je social media? Download dan snel deze gratis 50 tips voor social media inspiratie.
Veel succes!