Het vervelende van goede voornemens is dat het vaak bij een voornemen blijft. Wij dagen je uit om in actie te komen. Hoe? Hierbij een paar tips:
- Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: heb het niet meer over voornemens, maar over doelen. Stel jezelf een duidelijk doel. Bijvoorbeeld een omzetdoelstelling, het binnenhalen van een x-aantal nieuwe klanten, het bereiken van je ideale klant, je droomopdracht.
- Ga erop uit. Spar met een collega (ondernemer) hoe je jouw doel gaat bereiken. Ga naar netwerkborrels, sluit je aan bij een netwerkclub passend bij jouw branche. Blijf niet achter je computer zitten, je klanten komen helaas niet vanuit het niets naar je toe.
- Maak een planning, waarbij je ook vaste checkmomenten inbouwt – bijvoorbeeld de eerste van elke maand – en check of je op de goede weg bent.
- Vertel wat je doet, maak dit zichtbaar via de socialmediakanalen en – heel belangrijk – stel de vraag waarnaar je op zoek bent. Zoek je bijvoorbeeld een bepaald type klanten, of onderneming/organisatie? Onze ervaring is dat mensen het oprecht leuk vinden om je verder te helpen via hun netwerk, maar ze moeten het wel weten.
- Denk in kansen. Wees niet te streng voor jezelf en stel je doelen bij aan de hand van wat je op je pad tegenkomt.
Tot slot. Geef niet gelijk op als het een keer niet lukt. Morgen weer een dag met nieuwe kansen. Aan de slag nu met het binnenhalen van de omzet en die ideale klant!
Heb je hierbij hulp nodig? Wij sparren graag met je mee en helpen je hierbij graag.