Bij het bedrijfsverzamelgebouw waar mijn vriend zijn kantoor heeft, heeft elke huurder op de parkeerplaats een gemarkeerde plek met een bordje met zijn logo. En als een bedrijf meer medewerkers heeft, dan staan er meerdere bordjes met logo van dat bedrijf.
Toen ik daar de eerste paar keer kwam, kon ik geen parkeerplek vinden. Want bij elke lege plek stond al zo’n naambordje. Ik ken nog een paar ondernemers in het gebouw, dus als hun plek vrij was, ging ik daar nog weleens staan. Of op een van de plekken van een bedrijf wat meerdere logobordjes had staan. Maar ik voelde me toch een beetje bezwaard.
Tot ik ontdekte dat de bordjes met het logo van de eigenaar van het pand eigenlijk voor bezoekers bedoeld waren. Maar ik ben niet helderziend, dus een bordje met ‘Bezoekers’ was handiger geweest dan een paar vierkante decimeter extra reclamemateriaal.
In hun communicatie naar klanten, maken ondernemers het zichzelf én hun klanten ook vaak onnodig moeilijk. Ze zijn teveel bezig met een mooie verpakking en minder met een hele duidelijke boodschap.
Of ze denken dat ze de boodschap in hele moeilijke woorden moeten verpakken. Om zo hun ‘expertstatus’ te laten zien.
Het risico daarvan is dat je heel lang bezig bent met de vormgeving zo perfect mogelijk te maken. En je klant je misschien niet eens snapt. Of nog erger, dat je er misschien niet eens aan begint, want je hebt het al zo druk.
In mijn online masterclass Super Simpel Op Social Media ga ik online zichtbaarheid voor jou zo makkelijk mogelijk maken. Zonder opsmuk, met een simpele methode die iedereen snapt en kan, waarmee je social media niet meer dan een uur per week hoeft te kosten. En zonder dat jij onnodige reclameboodschappen aan het zenden bent, waar mensen toch voorbij rijden zonder ze op te merken.
Doe je mee? => Klik hier om je aan te melden <=