Veel ondernemers laten zich in hun communicatie weerhouden door perfectionisme. Die zeggen: ‘Ik wil wel nieuwsbrieven gaan versturen/actiever worden op LinkedIn/video’s gaan maken, maar dan moet eerst mijn website opgefrist worden, dan heb ik nieuwe foto’s nodig, nieuwe teksten, waar moet ik het over hebben, etc.’ Met zo’n lijst mitsen en maren zakt de moed je natuurlijk in de schoenen. Met als gevolg dat je maar helemaal niks doet. En dan gebeurt er dus ook niks. Dus een goed voornemen voor 2019, of liever nog een actiepunt: doe het gewoon! Begin gewoon, neem de eerste stap. De volgende stap wordt dan alleen maar makkelijker. Het hoeft allemaal niet perfect. Sterker nog: ECHT werkt veel beter dan PERFECT.
Hebben jullie mijn eerste video op LinkedIn gezien? Verre van perfect: verkeerd camerastandpunt, slecht licht, het geluid kan beter, ik had wel een zonnebankje kunnen nemen tegen die winterse witheid. Maar hij heeft wel ruim 1.100 views opgeleverd! Het levert leuke gesprekken op in de comments, ik krijg er in real life leuke reacties op. En ik zie het aantal bezoekers op mijn website stijgen.
Jouw klanten willen geen perfect plaatje zien, je willen jou zien en wat jij voor ze kan betekenen, waar jij ze bij kan helpen. En dat je ook maar gewoon een mens bent, dat werkt wel zo prettig. Dus weg met dat perfectionisme, ga aan de slag, laat je zien en zorg zo dat je bedrijf groeit. Weet je niet waar je moet beginnen of wil je gewoon eens met ons sparren? Neem dan contact op.
Wil je meer tips ontvangen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.