Maak jij elke keer nieuwe content? Dat kost natuurlijk best veel tijd. En die heb je misschien niet altijd. Kijk dan eens of je content kan recyclen. Wat heb je ooit al gemaakt en kan je hergebruiken?
- Een blog wat je ooit geschreven hebt, maar weer/nog steeds relevant is? Maak er een social post van
- Een social post die heel goed scoorde? Plaats hem gerust na een aantal maanden nogmaals. Dit is blijkbaar info die jouw volgers willen lezen.
- Ooit een leuke video opgenomen? Haal de audio eruit en plaats hem als podcast
- Spreek een goed blog in als podcast
- Doe je een pitch bij een netwerkevent? Meestal kan je die ook prima als bericht op je socials plaatsen
Maak je niet druk over het feit dat iemand misschien vaker hetzelfde bericht leest/hoort/ziet. Dat is juist goed, je hebt vast weleens gehoord van de kracht van herhaling. Die herhaling is vaak nodig voor iemand in actie komt.
Zelf maak ik mijn content altijd gelijk voor meerdere platformen. Dat begint met het opnemen van een podcast. Daaruit haal ik in ieder geval een of twee social posts. Als het om een informatief onderwerp gaat, maak ik er ook een blog van. En bij mijn netwerkclub mag ik elke week een pitch doen, ook die gaat weer over hetzelfde onderwerp. Je zou je podcast zelfs nog op video op kunnen nemen, maar dat vind ik zelf niet prettig.
In mijn jaarplanning heb ik voor elke week of paar weken een thema, behorende bij het doel van dat moment. Bijvoorbeeld een gratis masterclass vullen of klanten voor mijn 1-op-1 traject werven. Mijn strategie is dus juist om steeds mijn boodschap te herhalen, weliswaar telkens iets anders verpakt. Het kost gemiddeld 11 contactmomenten (en vaak nog veel meer) voor iemand iets bij je koopt. Jouw klant heeft die herhaling dus gewoon nodig om in actie te komen.
Maar zo zie je dat je met niet zo heel veel moeite best makkelijk veel content kan produceren. Voor nu en zeker ook voor op de lange termijn.