De preventieve claim van Schlitz-bier

Heb je weleens van het biermerk Schlitz gehoord? Ik ook niet, tot ik laatst toevallig zelfs twee keer op een dag dit Amerikaanse biermerk voorbij hoorde komen. Tijdens mijn dagelijkse ochtendwandeling luisterde ik naar de Over Spreken Gesproken Podcast (luistertip!), waarin copywriter Aartjan van Erkel te gast was. Het ging over hoe je jezelf onderscheidt…

Lees meer

Tip: maak je eigen beeldbank voor social media

Posten op social media zonder beeldmateriaal heeft eigenlijk weinig zin. Dan moet je tekst wel zo goed zijn én de eerste zin moet direct triggeren om door te lezen. De meeste van je volgers zijn veel meer visueel ingesteld en daarom is een goede foto of video nodig om de aandacht te trekken. Maar hoe…

Lees meer

Waarom het niet erg is als mensen zich uitschrijven van je maillijst

“Sorry Marjolein, maar ik heb me uitgeschreven voor je maillijst. Je schrijft nogal lange mails en die lappen tekst lees ik niet.” Ik vond het wel aandoenlijk dat ze zich hiervoor verontschuldigde, maar hebt terug geappt dat dat nergens voor nodig is. Ik lig namelijk geen seconde wakker van afmeldingen op mijn maillijst. Voor mijn…

Lees meer

Waarom inhakers op social media werken

Bijna elke dag is het wel een (Inter)nationale dag van… Secretaresses, panda’s, ruimtevaart, overal is tegenwoordig wel een themadag voor. En op social media wordt daar vaak druk op ingehaakt. Waarom doen we dat? Afgelopen donderdag was het Draag je pyjama naar werk-dag. Zo’n thema waarvan je denkt, is dit serieus? Of er iemand ooit…

Lees meer

Weerapps

Doe jij dat ook? Als je plannen aan het maken bent, maar het weer lijkt een beetje tegen te zitten, dat je dan alle weerapps op je telefoon afgaat, op zoek naar die ene die wel een klein zonnestraaltje laat zien? En dat dát weerbericht dan degene is die je onthoudt? Het weer is ook…

Lees meer

Het is pas spam als je bijna nooit wat van je laat horen

Laatst vroeg een klant mij: ‘Ik plaats elke dag een bericht op LinkedIn, is dat teveel?’ Mijn eerste reactie was nee, want je plaatst niet gauw teveel op social media. Maar ik was wel benieuwd hoe ze op deze vraag kwam. Dus ik vroeg haar of ze stomme of saaie berichten plaatst. Nee, ze gebruikt…

Lees meer

De anti-pepernotenbrigade

Elk jaar begint het gedonder vroeger. Het is nog maar net september en ze zijn er alweer… Ik heb het natuurlijk over die boze reacties op Facebook over het feit dat de kruidnoten alweer in de winkel liggen. Vorige week kon ik het toch niet laten om op zo’n bericht te reageren met ‘Je hóeft…

Lees meer

Honing of azijn?

Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn. Althans, zo gaat het spreekwoord. Maar weet je hoe je het beste fruitvliegjes vangt? Met een bakje water met daarin een beetje afwasmiddel en… azijn! Echt waar, ik heb het uitgeprobeerd. Dat vind ik een van de weinige nadelen van dat warme weer van de afgelopen…

Lees meer

Help, straks reageert iemand op mijn social-mediabericht!

De meeste ondernemers zijn het er wel over eens dat social media belangrijk zijn in je communicatiestrategie. ‘Iedereen’ zit op social media, dus jouw klant ook. Grotere naamsbekendheid, laten zien wat je te bieden hebt, leads genereren… Je zou wel gek zijn als ondernemer om daar geen gebruik van te maken. Toch? En toch laten…

Lees meer

Social selling index: hoe ‘scoor’ je op LinkedIn?

LinkedIn heeft een handige tool om te kijken hoe goed jouw profiel scoort, namelijk de Social Selling Index, of SSI-score. Wat is het en hoe kan je hem verbeteren? De SSI-score is een onderdeel van het premium-pakket van LinkedIn, maar je kan hem ook zonder dit pakket vinden op https://www.linkedin.com/sales/ssi. Wat is de Social Selling…

Lees meer