Tips voor een jaarplan waarmee je je doelen wel gaat halen

Veel van mijn klanten werken deze maand aan hun jaarplan. En misschien ben jij daar ook wel mee bezig. Daarom wil ik je een paar tips geven om ervoor te zorgen dat je jaarplan niet in een digitale la verdwijnt en je er in december achter komt dat je je doelen helaas (weer) niet gehaald…

Lees meer

Waarom inhakers op social media werken

Bijna elke dag is het wel een (Inter)nationale dag van… Secretaresses, panda’s, ruimtevaart, overal is tegenwoordig wel een themadag voor. En op social media wordt daar vaak druk op ingehaakt. Waarom doen we dat? Een voorbeeld, Op 16 april is het Draag je pyjama naar werk-dag. Zo’n thema waarvan je denkt, is dit serieus? Of…

Lees meer
In zes dagen zichtbaar training

Irritante verkopers

Irritante verkopers   Vroeger werkte ik bij het Leidsch Dagblad. Daar hadden we een afdeling Direct Marketing. Je weet wel, die jongens (en meisjes, maar meestal jongens) die je in de stad een krant onder je neus duwen. “Gratis”, zeiden ze en vervolgens willen ze je wel graag een abonnement verkopen. Irritant? Misschien, maar het…

Lees meer
In zes dagen zichtbaar training

Handige tools om je social media in te plannen

Heerlijk vooruitzicht die vakantie: even lekker niks doen! Maar als je terugkomt, wil je natuurlijk gelijk weer lekker aan de slag met leuke projecten voor oude of nieuwe klanten. Dus zorg dat je tijdens je vakantie niet vergeten wordt en blijf zichtbaar op social media. Dat kan door vooraf berichten in te plannen met deze…

Lees meer

Een mastermind: wat is het en wat heb je eraan?

“Geen mens kan ooit langdurig succes hebben zonder anderen daarbij te betrekken”   Deze uitspraak is van Napoleon Hill, het komt uit zijn boek “Think & Grow Rich” uit 1937. Hij schrijft in zijn boek over mastermindgroepen.  Het principe van een mastermindgroep bestaat uit het samenkomen van een groep ondernemers die leren van elkaars ervaringen.…

Lees meer

Content recyclen: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

  Maak jij elke keer nieuwe content? Dat kost natuurlijk best veel tijd. En die heb je misschien niet altijd. Kijk dan eens of je content kan recyclen. Wat heb je ooit al gemaakt en kan je hergebruiken? Een blog wat je ooit geschreven hebt, maar weer/nog steeds relevant is? Maak er een social post…

Lees meer

Pas op voor Chinese en Russische spionnen op LinkedIn!

Volgens onderzoek van het FD hebben de afgelopen jaren vele duizenden werknemers van Nederlandse techbedrijven LinkedIn-verzoeken gekregen van fake accounts waar geheime diensten uit China en Rusland achter zitten. De nepaccounts doen zich voor als recruiters, consultants, collega-wetenschappers of -technici, om zo geheime bedrijfsinformatie te achterhalen. De werknemers worden bijvoorbeeld met veel complimenten benaderd voor…

Lees meer

De wet van Parkinson en tips om productiever te worden

Nee, dit gaat niet over die vervelende ziekte. Andere Parkinson, namelijk Cyril Northcote Parkinson, een Britse marine-historicus en schrijver van heel veel boeken, waaronder de bestseller Parkinson’s Law. De wet van Parkinson stelt dat het werk van een taak uitdijt naar de tijd die beschikbaar is om een taak te realiseren. Met andere woorden –…

Lees meer

Hoe ‘verleid’ je je droomklant?

Valentijnsdag, de dag van de liefde ❤️. Heb je er weleens bij stil gestaan dat het verleiden van jouw ideale klant nogal wat overeenkomsten heeft met het veroveren van de man of vrouw van je dromen? Dus lees snel verder als jij ook op zoek bent naar die ideale klant (of die droomman/vrouw natuurlijk). Om…

Lees meer

Waarom iedere ondernemer een LinkedIn-profiel zou moeten hebben

Misschien vind je social media helemaal niks. En wellicht haal je al je klanten uit je persoonlijke netwerk en denk je dat je online niks te zoeken hebt. Dan nog is het toch een goed idee om een LinkedIn-profiel aan te maken. In dit artikel geef ik je drie redenen waarom elke ondernemer op LinkedIn…

Lees meer