Social selling index: hoe ‘scoor’ je op LinkedIn?

LinkedIn heeft een handige tool om te kijken hoe goed jouw profiel scoort, namelijk de Social Selling Index, of SSI-score. Wat is het en hoe kan je hem verbeteren? De SSI-score is een onderdeel van het premium-pakket van LinkedIn, maar je kan hem ook zonder dit pakket vinden op https://www.linkedin.com/sales/ssi. Wat is de Social Selling…

Lees meer

Handige tools om je social media in te plannen

Heerlijk vooruitzicht: een paar weken op vakantie. Maar als je terugkomt, wil je natuurlijk gelijk weer lekker aan de slag met leuke projecten voor oude of nieuwe klanten. Dus zorg dat je tijdens je vakantie niet vergeten wordt en blijf zichtbaar op social media. Dat kan door vooraf berichten in te plannen met deze tools.…

Lees meer

Van die irritante ondernemers

Vind jij ze ook zo irritant? Van die ondernemers die je constant hun product proberen te verkopen? Wat je ook vraagt, zegt, doet of denkt (ja, ze zijn ook nog helderziend), hun antwoord is altijd: “dan moet je mijn product/dienst/training/jaarprogramma kopen”. Dat is namelijk het antwoord op ALLES en voor IEDEREEN. Ik kende zo’n ondernemer…

Lees meer

Laat me je websites zien!

10 favoriete albums, 10 favoriete boeken, 10 keer niks… Ja sorry hoor, maar elke week lijkt er een nieuwe kettingbrief-achtige actie op Facebook te ontstaan waar echt niemand wat aan heeft, dan wel op zit te wachten. “Deel 10 dagen lang elke dag je favoriete [vul hier het product van de week in], zonder context.…

Lees meer

Hoe kom ik niet irritant over op social media?

“Het meeste van wat ik op social media lees, vind ik maar irritant” Bij een training over social media, vroegen we wat de verwachtingen van de deelnemers waren. Wat hoopten ze ervan op te steken? Een van de reacties was: “Ik vind het meeste wat ik op social media lees maar irritant. Dus hoe zorg…

Lees meer

Pitchen tijdens online netwerken

Steeds meer netwerkclubs organiseren nu ook online bijeenkomsten. Juist in deze tijd wil je als ondernemers elkaar tenslotte blijven ontmoeten en kijken wat je voor elkaar kan betekenen. Toch is het een stuk lastiger om je boodschap over te brengen via een webcam dan live. Daarom geef ik je deze tips voor online pitchen. Kijk…

Lees meer

Wat in deze tijd niet werkt (en wat dus wel)

“Mijn omzet is compleet verdampt, dus onze volgende sessie moet maar even in de wacht.” Dit eerlijke bericht kreeg ik van een klant toen ik een nieuwe datum probeerde te prikken voor een afspraak die verzet was. En ook: “Mijn motivatie en zin zijn echt tot nul gedaald.” Misschien herken je dit wel. Bij mij…

Lees meer

Waarom inhakers op social media werken

Bijna elke dag is het wel een (Inter)nationale dag van… Secretaresses, panda’s, ruimtevaart, overal is tegenwoordig wel een themadag voor. En op social media wordt daar vaak druk op ingehaakt. Waarom doen we dat? Afgelopen donderdag was het Draag je pyjama naar werk-dag. Zo’n thema waarvan je denkt, is dit serieus? Of er iemand ooit…

Lees meer

Deze mensen zorgen dat jij zichtbaar wordt

We leven in onzekere tijden. Veel ondernemers zien hun inkomsten dalen. En niemand weet wat de toekomst ons brengt. Juist nu is het belangrijk om als ondernemer zichtbaar te zijn én te blijven. En gelukkig is er nog steeds heel veel wél mogelijk. Een groot en fijn netwerk komt mij in deze tijd heel goed…

Lees meer

Wat is de beste tijd om een bericht op social media te plaatsen?

Helaas is hier niet een kort en eenduidig antwoord op te geven. En dat is misschien maar goed ook, want dan zou iedereen op hetzelfde moment gaan posten en val je een stuk minder op. De beste tijd om iets op social media te plaatsen, hangt helemaal af van wanneer jouw volgers online zijn. Wanneer…

Lees meer