Drie tips om je goede voornemens wel te laten slagen

Het is weer zover: Blue Monday! De meest deprimerende dag van het jaar. De feestdagen en bijbehorende gezelligheid zijn weer voorbij, de volgende vakantie lijkt nog heel ver weg. De dagen zijn donker en grauw en dan is het óók nog eens maandag. Én zo’n drie weken in het nieuwe jaar is dit ook het…

Lees meer

Social media: zelf doen of uitbesteden?

Als je bedrijf groeit, kan je op een gegeven moment niet meer alles zelf doen. Er zit voor iedereen maar 24 uur in de dag en er komt een moment dat je keuzes moet gaan maken wat je met je beperkte tijd doet. Ik zeg altijd: doe zelf vooral waar je het beste in bent…

Lees meer

Vergeten? Vergeet het maar!

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Laten we hopen dat dit jaar weer een beetje gewoner wordt. Nog nooit hebben we zo gesnakt naar normaal als afgelopen jaar, wie had dat gedacht ;-). Ik hoor en zie om me heen heel veel mensen die ‘helemaal klaar zijn met 2020’. Die op social media berichten plaatsen met ‘F***…

Lees meer

Het gemis van de V&D

Deze week precies vijf jaar geleden (31 december 2015) werd V&D failliet verklaard en een week of zes later gingen alle warenhuizen definitief dicht. En iedereen vond dat vreselijk, zo’n Hollands icoon voorgoed verdwenen!! Er werd nog maanden met nostalgie over V&D gepraat. Vriendinnen die er tijdens hun studietijd hadden gewerkt, haalden herinneringen op. Nog steeds…

Lees meer

Handige tools om je social media in te plannen

Heerlijk vooruitzicht die feestdagen: even lekker niks doen! Maar als je terugkomt, wil je natuurlijk gelijk weer lekker aan de slag met leuke projecten voor oude of nieuwe klanten. Dus zorg dat je tijdens je vakantie niet vergeten wordt en blijf zichtbaar op social media. Dat kan door vooraf berichten in te plannen met deze…

Lees meer

Herfst

Herfst: hou je ervan of verlang je alweer terug naar de zomer? Ik hou alleen van de herfst als het zo’n stralend zonnige dag is dat – wanneer je je ogen dicht doet – je nog net even kan doen alsof het nog zomer is. En okee, ik vind al die bomen in herfstkleuren stiekem…

Lees meer

Geen parkeerplek

Bij het bedrijfsverzamelgebouw waar mijn vriend zijn kantoor heeft, heeft elke huurder op de parkeerplaats een gemarkeerde plek met een bordje met zijn logo. En als een bedrijf meer medewerkers heeft, dan staan er meerdere bordjes met logo van dat bedrijf. Toen ik daar de eerste paar keer kwam, kon ik geen parkeerplek vinden. Want…

Lees meer

De preventieve claim van Schlitz-bier

Heb je weleens van het biermerk Schlitz gehoord? Ik ook niet, tot ik laatst toevallig zelfs twee keer op een dag dit Amerikaanse biermerk voorbij hoorde komen. Tijdens mijn dagelijkse ochtendwandeling luisterde ik naar de Over Spreken Gesproken Podcast (luistertip!), waarin copywriter Aartjan van Erkel te gast was. Het ging over hoe je jezelf onderscheidt…

Lees meer

Tip: maak je eigen beeldbank voor social media

Posten op social media zonder beeldmateriaal heeft eigenlijk weinig zin. Dan moet je tekst wel zo goed zijn én de eerste zin moet direct triggeren om door te lezen. De meeste van je volgers zijn veel meer visueel ingesteld en daarom is een goede foto of video nodig om de aandacht te trekken. Maar hoe…

Lees meer

Waarom het niet erg is als mensen zich uitschrijven van je maillijst

“Sorry Marjolein, maar ik heb me uitgeschreven voor je maillijst. Je schrijft nogal lange mails en die lappen tekst lees ik niet.” Ik vond het wel aandoenlijk dat ze zich hiervoor verontschuldigde, maar hebt terug geappt dat dat nergens voor nodig is. Ik lig namelijk geen seconde wakker van afmeldingen op mijn maillijst. Voor mijn…

Lees meer