Tips en tools om online te vergaderen

Tot een week geleden was skypen voor de meesten van ons iets wat je vooral deed als je op reis was of als opa’s, oma’s en kleinkinderen ver bij elkaar vandaan woonden. Tot de hele wereld op slot ging en iedereen opeens vanuit huis moet gaan werken. Super ongezellig, maar niet onoverkomelijk, want er zijn…

Lees meer

Doe eens niet gewoon!

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken. Hoge bomen vangen veel wind. Allemaal uitdrukkingen die aangeven dat je maar niet teveel moet opvallen. Vooral met de kudde meebewegen. Je gedragen zoals de rest. Het zit echt in onze Nederlandse genen. Maar doe je klant een…

Lees meer

Van die aha-momenten

Dit weekend was ik bij het Publish a book & grow rich-seminar van Gerry Robert, schrijver van o.a. Millionaire Mindset. Ik heb al een jaar of acht een idee voor een boek in mijn hoofd, ben zelfs ooit al begonnen met het schrijven, en daarna verdween dat idee toch weer een beetje naar de achtergrond.…

Lees meer

Hoe verleid je je droomklant?

Het is vandaag Valentijnsdag, de dag van de liefde ❤️. Heb je er weleens bij stil gestaan dat het verleiden van jouw ideale klant nogal wat overeenkomsten heeft met het veroveren van de man of vrouw van je dromen? Hier heb ik vandaag een presentatie over gegeven en de tips daaruit wil ik graag met…

Lees meer

Wat als je boodschap verandert?

Om klanten aan te trekken, moet jouw boodschap duidelijk zijn. Wat heb je te bieden, waarin onderscheid je je van de rest, wat maakt dat klanten juist naar jou moeten komen? Door de juiste boodschap trek je de klanten aan die bij je passen. Maar wat als die boodschap verandert?  Dat is best lastig, heb…

Lees meer

Nieuwe trend in e-mailmarketing: de Oeps-mail

Mijn mailbox zit regelmatig vol e-mailnieuwsbrieven. In tegenstelling tot velen vind ik dat helemaal niet erg, ik heb me voor vrijwel elke lijst vrijwillig aangemeld. Ik doe namelijk heel veel inspiratie op door te kijken naar hoe anderen het doen. Ondernemers die heel succesvol zijn, doen blijkbaar iets goed, dus daar leer ik graag van.…

Lees meer

De meeste goede voornemens zijn inmiddels weer vergeten…

Bijna de helft van de mensen start het nieuwe jaar met goede voornemens. En daarvan geeft bijna een derde het na twee weken alweer op… Ondernemers hebben vaak rond de jaarwisseling ook goede voornemens. Alleen noemen we die dan doelen. Zoals vaker naar netwerkbijeenkomsten gaan, drie keer per week een bericht op social media zetten,…

Lees meer

Handige tools voor ondernemers

Ondernemen is hartstikke leuk, maar het kost ook een hoop tijd. En die tijd gaat lang niet altijd zitten in de dingen die je echt leuk vind of waar je het verschil mee maakt. Daarom zoek ik voor al dat tijdrovende werk het liefst tools die het werk makkelijker en efficiënter maken. En deze tools…

Lees meer

Help, ik kan geen Facebookberichten meer inplannen!

Dit hoor ik de laatste tijd van veel ondernemers met een zakelijke Facebookpagina. Facebook heeft namelijk iets nieuws bedacht voor het inplannen van je berichten. Niet meer via het pijltje onder een bericht, maar via Publicatietools. Je krijgt dan deze melding te zien: Goed nieuws: je kunt je Facebookberichten dus nog steeds inplannen.  Je plant…

Lees meer

Doe het lekker zelf!

Vrijdag gaf ik bij mijn netwerkclub een presentatie met als titel Doe het lekker zelf! Ik vind dat je als ondernemer heel veel zelf kan doen als het om communicatie gaat. Misschien gek dat ik dat zeg als communicatieadviseur, terwijl juist ondernemers helpen met hun communicatie mijn broodwinning is… Ik zal het je uitleggen. Jij…

Lees meer