Zelfkritiek is ook maar een mening

Deze quote kwam ik laatst tegen. Geen idee wie hem verzonnen heeft – het klinkt als een Loesje-poster – maar oh oh oh wat is-ie waar! Ik merk dat ondernemers zichtbaar worden vaak heel lastig vinden, omdat ze bang zijn voor kritiek van anderen. Terwijl we meestal veel kritischer op onszelf zijn dan op anderen.…

Lees meer

Toeval bestaat niet. Of toch wel?

Toeval bestaat niet. Of toch wel? Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik in ‘geloof’. Ik heb niet het idee dat alles in het leven voorbestemd is, dat er een of ander groots plan is waar we allemaal ongemerkt in figureren. Aan de andere kant is volgens mij ook niet alles maakbaar. Wij…

Lees meer

Zo schrijf je social media berichten die wél bereik opleveren

Een veelgehoorde misvatting is dat je social media je verkoopkanaal is. Dat idee herken je aan van die accounts waar een ondernemer in elk bericht zijn product wil slijten. Heb je last van …, bestel nu… Wil jij ook …, schrijf je dan nu in voor… Herken je dit …, koop dan nu … Nou…

Lees meer

Hoe ik als impulsaankoop een huis kocht

16 Jaar geleden kocht ik een huis , terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet van plan was. Een huis is natuurlijk ook niet iets wat je doorgaans als impulsaankoop doet. Maar dat ging zo. Mijn vader was als bouwkundig adviseur gevraagd om te helpen met de verkoop van een huis. Een huis in een mooie…

Lees meer

Dr. Phil en Dr. Pol

Wie is de bekendste psycholoog ter wereld? Juist, Dr. Phil. En wie is de bekendste dierenarts ter wereld? Inderdaad, Dr. Pol. Iedere Amerikaan met psychische problemen, een lastig kind of verschrikkelijke schoonmoeder wil bij Dr. Phil op de bank. En als je in Weidman, Michigan woont en je hond of paard is ziek, dan is…

Lees meer

Vaker aanbieden = meer verkopen

Als je wat wilt verkopen, dan zal je het moeten aanbieden. Jouw klant moet tenslotte weten wat je hem te bieden hebt. En één bericht op social media of één mail is dan meestal niet genoeg. Je denkt misschien dat je drammerig of verkoperig overkomt als je vaker een bericht over hetzelfde plaatst, maar dat…

Lees meer

Drie tips om je goede voornemens wel te laten slagen

Het is weer zover: Blue Monday! De meest deprimerende dag van het jaar. De feestdagen en bijbehorende gezelligheid zijn weer voorbij, de volgende vakantie lijkt nog heel ver weg. De dagen zijn donker en grauw en dan is het óók nog eens maandag. Én zo’n drie weken in het nieuwe jaar is dit ook het…

Lees meer

Social media: zelf doen of uitbesteden?

Als je bedrijf groeit, kan je op een gegeven moment niet meer alles zelf doen. Er zit voor iedereen maar 24 uur in de dag en er komt een moment dat je keuzes moet gaan maken wat je met je beperkte tijd doet. Ik zeg altijd: doe zelf vooral waar je het beste in bent…

Lees meer

Vergeten? Vergeet het maar!

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Laten we hopen dat dit jaar weer een beetje gewoner wordt. Nog nooit hebben we zo gesnakt naar normaal als afgelopen jaar, wie had dat gedacht ;-). Ik hoor en zie om me heen heel veel mensen die ‘helemaal klaar zijn met 2020’. Die op social media berichten plaatsen met ‘F***…

Lees meer

Het gemis van de V&D

Deze week precies vijf jaar geleden (31 december 2015) werd V&D failliet verklaard en een week of zes later gingen alle warenhuizen definitief dicht. En iedereen vond dat vreselijk, zo’n Hollands icoon voorgoed verdwenen!! Er werd nog maanden met nostalgie over V&D gepraat. Vriendinnen die er tijdens hun studietijd hadden gewerkt, haalden herinneringen op. Nog steeds…

Lees meer